Näytetään tekstit, joissa on tunniste pullaa. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste pullaa. Näytä kaikki tekstit

6.3.2019

Ulkoilupäivä







Sunnuntaina (3.3.2019) oli kaunis auringonpaiste 
mutta ihan hirveän kylmä pohjoistuuli!

Olisi pitänyt pukeutua kuivapukuun 
ja pukea sen päälle pilkkihaalari... 
Meillä oli vain tavalliset 
ulkovaatteet pienellä twistillä, 
käydessämme kuvaamassa 
laskiaissunnuntain mäkiriehaa... 



Näissä yläkuvissa olemme 
Lahden Kivijärven rannalla.




Lahden Nastolassa tuuli oli ripotellut 
mukanaan kuljettamiaan lumipalloja 
sinne tänne, pelloille ja järvien jäälle. 





Muun muassa Kukkasjärven jäällä 
oli lumipalloja. 





Nämä kuvat ovat Orimattilan 
puolelta, tuota jäistä jokea halusin kuvata... 












Toisin paikoin on pajunkissoja ihan valtavasti 
ja paikoittain niitä ei ole pajuissa lainkaan. 
Varmaan se hirveä viime kesä helteineen 
on tässäkin syynä... 


 Pajuhan vaatii paljon vettä.


Edelliskesät vaikuttavat 
seuraavankin kesän ötököihin 
ja kasvien kukoistukseen. 












Tässä oltiin Lahden Vesijärven rannalla. 
Tuuli oli todella hirmuisen kylmä. 

Mukkulan rannassa, 
Painovoima Bitesin suunnalla 
oli perinteinen laskiaisrieha. 
Tässä mäenlaskijoita. 

Järven jäällä vaelsi sekä 
retkiluistelijoita, hiihtäjiä 
että kävelijöitä. 
Me jäädyimme ja siirryimme 
auton lämpöön, siirtyäksemme 
seuraavaan paikkaan.
 





Kävimme kurkistamassa Rautatienkadun pientä
La Piñata-kahvilaa ja minä söin maukasta 

porkkanakakkua, jonka halusin ilman kuorrutetta. 
(En tosiaan pidä juustosta kakuissa!) 

Hani söi pullaa jossa oli ihanan runsaasti kanelia! 
Mukavasti oli laitettu mausteita ja saatu 
tuotteet maistumaan hyvälle. 

Jotkut liikaa pelkäävät maustaa mm 
leivonnaisia ja siten saavat aikaan 
mautonta pullaa... 

Tässä kahvilassa 
leivonnaisissa oli makua. Nam.  

Pöytään tuotiin myös 
vesikannu ja juomalasit. <3











Lahden kaupungintalon puiston nurkilla... 




Lahden Harjukatua. 
 Kadun loppupäässä sijaitsee 
eräs vanha oppilaitokseni, Lahden 
kansanopisto. Tuota kadun päässä 
näkyvää rakennusta kutsuttiin 
"Valkoiseksi taloksi". 
Sielläkin pidettiin joskus 
oppitunteja.  
Rakennus on joskus ennen 
toiminut mm synnytyssairaalana. 
Talosta vasemmalla suunnalla 
sijaitsee Lahden kaupunginsairaala. 

Sekin on tuttu paikka... 




Tämänpäiväisiä teemapäiviä ovat mm 
ja tänään on sellainenkin kuin 
 



3.10.2015

Lokakuun ensimmäinen viikonloppu




♥ 

Minun korvapuustini ja muut pullani ovat 
eri näköisiä kuin muiden, koska en tykkää siitä 
kovasta, palasokerista lohkotusta raesokerista 
vaan suosin hienoa kidesokeria. 
Se on niin lempeää... 


Sunnuntaina on Kansallinen korvapuustipäivä,
mutta saa siihen ottaa varaslähdön jo tänään! 
Mikä sen ihanampaa, kuin uunituore kanelipulla,
jonka täydellisillä muodoilla ei ole väliä,
koska korvapuustien maailmassa 
vain luonne eli maku ratkaisee! 

 Ulkona on jo aika kylmä, ja tekee mieli leipoa
häärätä ja kokata keittiössä enemmän, kuin kesäaikaan.

Lämmin keittiö 
on viileällä säällä 
talon houkuttelevin paikka. 


Sitäpaitsi Murusia on tulossa käymään,
ja tiedän heidän rakastaneen aina leivonnaisiani,
luokkakavereitaan myöten...



♥ 





 Korvapuustien kanssa 
maistuu aina 
kuppi kuumaa kaakaota.  
♥ 

...kermavaahdon ja kanelin kera.




Lokakuussa villasukat tietenkin on joka päivä jo jalassa 
lämmittämässä, ainakin täällä Pikkutalossa
ja sohvaan istahtaessani on käsissäni useinmiten
 jokin neulos josta tulee jollekulle jotakin... 


Koti on ♥ 











15.2.2015

Eikun mäkeen vaan




Unan kaakaossa on taikaa,
ripaus kermavaahtoa
ja hippunen kanelia.




Meillä on vain pikkuinen kelkka,
jolla voi kyllä laskea mäkeä,
kaaduta mäen alla ja lumeentua,  
itsensä tärviölle nauraa, 
ja kotipihaan raahustaa.



Syödään ne kotitekoiset laskiaispullat
ja juodaan kaakaot sitten sisällä
takkatulen äärellä,
villasukkia kuivaten...




Kumpaa sinun laskiaispullassasi on,
mantelimassaa vai hilloa? Vai molempia?
Minulle vain hilloa ja kermavaahtoa, kiitos. =)

4.10.2013

Pullaa, pullaa! =)




4.10. on Kansainvälinen korvapuustipäivä.
Ei siis muuta, kuin leipomaan!


Siispä jauhoja, kananmunia,
sokeria, suolaa ja voita esiin.
Kardemummaa unohtamatta!

Kaikki sekaisin vaivataan 
ja sitten liinan alla kohotellaan...




 Valmis taikinapallo ihana 
terapoi mielesi iloiseksi. 
Jauhoja pöydälle ripota, 
kauli, käännä, kauli, väännä, 
 herkällä hellyydellä... 



Kaulittu aikaansaannos VOILLA voidellaan,
päälle paljon kanelia lisätään
sekä reilusti vaniljasokeria ja
hienoa sokeria makeudeksi...

 Rullataan,
kolmioiksi leikataan,
pystyyn käännetään
puustisiksi painellaan
ja taas kohotellaan
kunnes vielä voidellaan
ja sokeroidaan...



 Kuumassa uunissa lopuksi paistellaan
ja ihan kohta maistellaan. 

Mie laitan useimmin päälle sokeriksi 
hienoa sokeria joka on mukavampaa 
suussa kuin kova raesokeri. 
mutta kukin tehköön siinä makunsa mukaan.  

-Vaikka puustit hieman muuntuvatkin tuossa paistoprosessissa
ei se makuun vaikuta.



Tiedän kyllä etteivät kaikki naiset halua olla
 pullantuoksuisia naisia,
-äitejä, -kavereita tai -vaimoja, 
mutta minun lähipiirini ilostuu kovin, 
jos meiltä tulvii vastaan pullantuoksu
jo ulko-ovea avattaessa...