Näytetään tekstit, joissa on tunniste maalaismaisema. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste maalaismaisema. Näytä kaikki tekstit

3.7.2019

Kuvia juhannuksesta





Juhannuksena ajelimme mm Porvoossa, 
ja nämä vaaleanpunaiset villiruusut 
ovat ajomatkan varrelta, tien reunalta. 







Oli ihanaa päästä liian kuumasta 
kerrostaloasunnosta pois, 
varjoon, meren rannalle tuuleen.









Tässä lisää tienpenkkojen löytöjä: 
Haisukurjenpolvi, Geranium robertianum.
Nimestään huolimatta se TUOKSUU 
ihan vaan pelargoneille, ja nehän 
tuoksuvat hyvälle. 









Tätäkin oli siellä täällä tienpenkoilla.
Keltamaksaruoho, Sedum acre.






Apilat olivat juhannuksena jo niin kukassa 
kuin vain voivat... 




Lupiinia nyt vihataan kamalasti. =( 
Sen lisääntyminen on ihan helppoa 
pitää kurissa: pitää vaan poistaa 
kukkineet kukat ennen kuin kasvi 
varistaa siemeniään maahan... 

- Tienvarsien niittäminen juuri siihen aikaan 
saa kasvin leviämään, siementen kulkeutuessa 
laajemmalle ja laajemmalle. 

Vihaisivatpa kiihkoilijat vaikkapa rujoa pujoa
 joka aiheuttaa astmaatikoille oireita ja 
 jota todellakin kasvaa liikaa kaikkialla... 




Kaikki elokuun kasvitkin 
kukkivat jo juhannuksena. 
Sen verran kesät ovat aikaistuneet 
ja lämmenneet... 





Tässä olisi jo hyvää heinää heinätöihin... 




Tässä heinät on jo korjattu ensimmäistä kertaa 
tänä kesänä. Toinen sato on jo tulossa... 
Jos vaan saisimme myös elintärkeitä sateita!!! 




Tässä sonnimullikoita matkan 
varrelta appeellaan... 




Jotkin pellot hohtivat valkoisena. 
Tässäkin on sellainen. 
Saunakukkapelto. 



Tämä taitaa olla hernepelto. 
Menee ehkä maanparannukseksi, 
maaperän typettäjäksi?





Tästä maisemasta, puista joen 
varrella, puuttui kuvasarjastaan 
vielä kesäkuva, ja sellainen napattiin 
nyt juhannuksena. 
Vesi oli nyt vähimmillään kun 
on ollut niin ruutikuivaa. 



Nyt kuvasarja on valmis. 
Vuodenaikojen vaihtelu joen varrella.  





Vettähän suomalainen rakastaa 
ja hiljaisuutta. 




Perhosia on ollut hurjasti 
tänä kesänä... 
Tässä jokin sinisiipi. 
Niitäkin kun on montaa eri lajia... 




Kuuset kypsyttelevät jo 
uusia käpyjään, joita myös 
taitaa tulla hurjasti tänä kesänä. 




Kauniita vaaleanpunaisia 
pukkilalaisia lupiiniparkoja.






Myös Keski-Suomen maakuntakukat 
päivänkakkarat, Leucanthemum vulgare, 
olivat juhannuksena parhaimmillaan.









Uuden kodin parvekkeelta 
näkyi juhannusaattoiltana 
tällaisiä iltaruskonäkymiä... 













19.2.2015

Avantouimarit






He menevät paikkaan jonne minua ei saa kyllä millään! Hui!
Palelen muutenkin koko talven! Jo ajatuskin kylmää. =D

Nämä pelottomat ja kylmäveriset keskitalvellakin avantouintia 
sisukkaasti harrastavat sinisorsat paistattelivat sunnuntaina ihanassa 
auringonpaisteessa päivää lähijoella. Tai sitten ne olivat nokosilla.



Välillä juostiin oikein kilpaa puolison kanssa pulahtelemaan 
sulaan avantoon. Kiire oli niin kova että sorsat näyttivät toisinaan 
juoksevan ilmassa kiiruhtaessaan toistensa kintereillä, samoja 
kavereiden räpyläreittipolkuja pitkin. 

-Kvaak, kvaak! Hopi-hopi! Kuka eka!? 


Sorsat pulikoivat hetken, kunnes tuli aika siirtyä 
toiseen altaaseen. Niinhän me ihmisetkin kylpylöissä 
vaellamme porukalla toisesta altaasta toiseen...





Urokset olivat komeita. 


Ja naaraat somia. 
Jään alta peilikuvastakin katsoo soma sorsa. 



-Kääk! Joko te lähdette! 
-Niin, oliko sulla muutes pullaa mukana!? 




-Jaa, jos ei sulla ollut pullaa, niin heippa sitten vaan, 
kvaak, kvaak, KVAAK! Pois meidän auringon edestä. 

23.7.2014

Kyllä maalla on mukavaa




.•♥•.¸¸. •♥• .¸¸.•♥•.



Maaseudun rauhassa mieli lepää... 



...vaikka sydän kuinka pamppailisi... 



...ihastuksesta.






13.7.2013

Iloa vedestä


 Löydettiinpäs uimapaikka! 
Lähti pois kolmen vuoden talviturkki 
vihdoinkin!


Hani ei uskaltanut lainkaan uida. 
Vesi kuulema näytti kylmältä. 



No, oikeasti sen järven mutainen vesi OLI kylmää, 
mutta kun pyyhkeeseen kääriytyneenä istuin hetken auringossa, 
oli ihan uudestisyntynyt olo. 



6.11.2012

Viikonlopun sumua



2.11.2012 joutsenia kuvattaviksi etsimässä...
Ei löydetty kuin kaksi
paikassa johon ei voinut pysäköidä...

Katson maalaismaisemaa ja ymmärrän...