Näytetään tekstit, joissa on tunniste frisbeegolf. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste frisbeegolf. Näytä kaikki tekstit

29.7.2025

Sateen sattuessa




Teemapäivissä olisi sadepäivä. Saapa nähdä osuuko sadepilviä nyt siis kohdalle. (PS: kyllä, ainakin täällä mökillä sataa!) Sadepäivää voisi viettää vaikka lukien jotain kivaa ja huomenna onkin muutes pehmeäkantisten kirjojen päivä. Siskoni antoi talvikodilla käydessämme ja hänet treffattuamme sellaisia monta minulle lukuhetkiä varten tänne kesäkodille. En vaan ole vieläkään oikein malttanut lukea niitä, koska pihamaalla on aina jotain puuhaa ja sitten on sometilit päivitettävänä jne, mutta sadepäivä voisi todellakin olla hyvä hetki kirjallisuudelle. Sateella kun yleensä myös ukostaa, joka ajaa meidät sisätiloihin ja silloin on otettava myös tietokoneet irti pistorasioista. 
Tai sitten voisin halailla jotakuta
No en ihan ketä tahansa vaan Hania tietenkin! =)

 

 

 
Tiesithän, että heinäkuun 29.–30. päivän yönä tähdenlennot voivat valaista koko taivaan. Jos olet yöllä hereillä, etsi pimeä paikka, käy maahan tai aurinkotuolillesi lepäilemään ja katsele ylös taivaalle. Tähdenlentoja näkee jo keskiyön jälkeen. 

 

 


Torstaina, heinäkuun viimeisenä päivänä, voit pitää erityiset pienet juhlat, jos sinulla on monirotuinen koira. Nämä ovat usein erityisen fiksuja, rakkaita ja jopa terveempiä kuin ns rotukoirat. Minä ainakin haluaisin mieluummin monirotuisen koiran kuin ylihinnoitellun rotu-sellaisen...
Jos on hyvä sää niin menkääs sukeltelemaan siitä!

Ukkosella ei saa mennä veteen...  

 

 

 

6.8.2021

Heiluttele varpaitasi hiekassa

 





Jos sinulla on vaikkapa lomaa,
eikä muuta puuhaa
niin tänään voit viettää 

#WiggleYourToesDay


Nyt on myös
Hiekkalinnapäivä
#SandcastleDay
joten ne kaksihan voisi ihan hyvin yhdistää!

 

 


 

Eikun hiekkaämpärit mukaan ja rannalle!  







 Suomessa tämä päivä
on myös
Mustikkapiirakkapäivä
#mustikkapiirakkapäivä,
joten sellainen herkkuhan se siellä varmaan kotona 

odottaa rannalta kotiin palaavia... 



 Tämän linkin takaa löytyy mustikkapiirasohjeita

Uusi idea pullataikinapohjaiselle mustikkapiirakalle 

on lisätä täytteeseen mustikoiden lisäksi myös 

vadelmahilloa sekä keksinmuruja...  Nam! 

**********

 

 

 Huomisen, eli 7.8. voit viettää yhä rannalla Rantajuhlapäivän merkeissä tai sitten voit viettää  vaikkapa Frisbeegolfpäivää


#BeachPartyDay

#DiscGolfDay 


 

 



 

 

 

 

3.8.2019

Frisbeegolf-kiekot ja hiekkalelut mukaan







Kaikki rannalle, tai hiekkalaatikoille, tekemään hienoja linnoja 
koska on Hiekkalinnapäivä




Tai jos et enää tunne olevasi hiekkalinnantekoiässä,
niin pelaa Frisbeegolfia. 
- Sekin kuuluu tämän päivän teemoihin. 

- Voisiko nimisuomennos olla lyhyempi? 
Kiekkogolf? Tai vaikkapa lättymaalaus? ;) 
Tai siitä ehkä tulisi jo jotain ihan muita mielikuvia!!! :)   



Tänään vietetään myös Vesimelonipäivää

Vesimelonista on moneksi. 
Voit syödä sen viipaleina, 
paloina salaatissa, mehustaa sen, 
pakastaa mehujääksi, yms... 




Tänään on myös Valkoviini- sekä Sinappipäivä

Kuka rakastaa tummaa sinappia? 
Minä! Ne vaaleat ja miedot ovat ihan lällyjä! =D 


Ja jos et tälle päivällesi muuta ajankulua keksi, 
 voit vaikka pestä lattiasi... 










27.10.2016

Suklainen synttärikakku




Kuun puolivälin paikkeilla leivoin 
syntymäpäiväkakun yhdelle Muruselle 
ja kah, sinä viikonloppuna Murusia 
saapuikin enemmänkin maistelemaan 
iloksemme gluteenitonta 
pähkinä-suklaa-mariannecrush-kakkua. 

Joku taisi syödä kynttilätkin. =D





Välillä poikkesimme läheisellä frisbeegolfradalla 
heittelemässä kiekkoja, minä hävisin - tietty - osittain 
siitäkin syystä etten koskaan muista laskea kuinka 
monta heittoa olen heitellyt, 
juteltuamme kaikkea mahdollista siinä 
heittojen välissä. 
Siksi sanoin vaan kirjurille jonkun luvun 
joka oli enemmän kuin muilla. =D 


Takaisin punaiseen pikkutaloon saavuttuamme 
keitimme jälleen kahvia ja söimme 
kakkua ja kaikkee. 




Suklaakakkunen 



4 kananmunaa
1 ½ dl    sokeria
1 dl   perunajauhoja
1/2 dl    glut. jauhoja
1/2 dl    tummaa kaakaojauhetta
1 1/2 tl     leivinjauhetta 
    Täyte:
Omenahilloa
Pussi Marianne crush-rakeita
4 dl   kuohukermaa
hieman vaniljasokeria

    Kostutus:
sitruunasoodaa 


    Kuorrutus:
200 g    suklaata
1 dl    kuohukerma
Pinnalle:  suklaalastuja
(itse palastelin päälle
pähkinäsuklaalevyn)





Vatkaa munat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi. Sekoita jauhot ja leivinjauhe keskenään. Siivilöi jauhoseos muna-sokerivaahtoon kevyesti sekoittaen. Kaada taikina voideltuun, jauhotettuun, tasapohjaiseen, esimerkiksi irtopohjavuokaan (halkaisija 24 cm). Paista 175-asteisen uunin keskitasolla noin 25 minuuttia. Kumoa kakku ja anna sen jäähtyä.


Vatkaa kerma vaahdoksi. Lisää suklaarakeet 
kermavaahdon joukkoon varovasti. 

Leikkaa jäähtynyt kakkupohja 
kolmeen osaan ja kostuta osat sitruunasoodalla.
 Nosta pohjalevy tarjoululautaselle 
ja levitä puolet täytteestä sille, 
tee sama keskiosalle, 
laita ylin kerros paikoilleen 
peitä, 
ja  anna kakun olla 
jääkaapissa mielellään yön yli.

Kuorrutusta varten sulata suklaa vesihauteessa ja lisää kerma.  
Levitä suklaa-kermaseos kakun päälle. 
Leikkaa suklaasta lastuja ja ripottele suklaalastut kakun pinnalle. 




PS: Huomenna 28.10. 
onkin Kansallinen suklaapäivä!