Näytetään tekstit, joissa on tunniste kesän odotusta. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kesän odotusta. Näytä kaikki tekstit

8.3.2018

Maaliskuu maata näyttää






Ei ole paljoa menoja eikä 
muistamisia minun allakassani 
maaliskuullakaan... 

Rakkaan syntymäpäivä on 
muistettu, ja lahjapaketti lähetetty... 

Parhainta olisi tietenkin istua 
samaan pöytään, nauraa, jutella 
ja ihailla rakkaita, ikävöityjä kasvoja...  

Keskussairaalallakin on taas 
piipahdettu Mr Crohnin tiimoilta.  





Itse sain Hanilta synttärilahjaksi 
sitruunapuun! 

Se on vallan ihastuttava! 
Kukat tuoksuvat niin että jo keittiön 
ovella tietää puun kukkivan... 

Puussa oli kolme 
sitruunaa joista yhden 
otimme jo pois... 

Olen nykyään hupsuna sitruunaan. 
Laitan sitä jopa aamuisin 
bulgarian jogurttiini, 
hunajan kera. 




Ikkunalaudan savipurkeissa on pelargonien alkuja. 
Talveteus kun ei tänä talvena onnistunutkaan... =/ 





Puussa on kukkanuppuja hurjasti! 




Tällaisia hassunmuotoisia hedelmiä 
se ihku puu tekee... 

Miten maltankaan odottaa 
kesää että voidaan siirtää 
sitruuna terassille!? 






 Sitruunapuu ja seinätaulu. 




 Seinätaulu ja sitruunapuu
Taulun olen luvannut Esikoiselle, 
hänen tulevan, uuden kotinsa seinälle. 

Esikoinen asustaa meillä nyt 
tilapäisesti, kun 
hänen avoliittonsa päättyi. 








Jouluna Italiasta tuodut 
valkosipulit alkoivat kasvattaa jo 
vihreää joten tökkäsin muutaman 
multaan jolloin versoista saa mukavaa 
makua vaikkapa munakkaaseen. 











3.9.2016

Tähtisilmiä ja partoja





Näitä sääkukkia tai Tähtisilmiä, tms
kasvaa etelässä ruukuissa ja kukkapenkeissä ja toki 
ihan villeinäkin siellä täällä, muiden villien
murattien, krassien, opuntiakaktusten, kehäkukkien, 
päivänsinien, hortensioiden, kallojen, hibiskusten
 ja monien monien muiden sellaisten kasvien kanssa, 
joita meillä täällä pohjoisessa moni hädin 
tuskin ei saa elämään kukkaruukussakaan! 


Tässä esimerkkiä etelän kukkasista. 
Tämä on nyt kukkakaupan ulkopuolella kuvattu 
mutta tähtisilmiä kasvaa todellakin 
melkein missä tahansa. 



Niiden etelänkohteiden muistoksi 
istutin kukkalaatikkoon 
murattia ja sääkukkia, 
mutta eivät ne mitään ennustaneet. 

Paitsi yöksi ne laittavat 
kukkansa suppuun 
ja menevät nukkumaan.




 Pekka Pouta ennusteli telkassa sadetta 
mutta nämä kukat vaan ylpeästi 
nyökyttelivät 
avoimin kukin, 
jopa tuulessa ja sateessa.

Koko kesän kukat olivat 
urheita 
ja ihania 
pikku hurmureita! 



Ne kukkivat kauniisti, 
oli sitten paistetta tai ei. 



Ihanasti samassa  
kasvissa on 
monen värisiä 
kukintoja...




Jos sataa viikon, suomalaiset valittavat,
kuinka koko kesän on satanut, 
eivätkä muista lainkaan
niitä sadejaksoa 
edeltäneitä helteisiä
ja uuvuttavia aurinkopäiviä...

 

Joidenkin mielestä kesä ei ole kesää jos ei ole hellettä.
Muu ei ole mitään, vaan heidän kesänsä on pilalla.


Voi voi. 

Suomen sää nyt vaan on tällaista vaihtelevaa.
Siinä on rikkautemme. =)



Minä rakastan 
sadepäiviäkin 
ja tuulisia hetkisiä. 


PS:

Tänään vietetään

Maailman partapäivää

Lääkärit tv-ohjelmassa sanottiin 

30.8.2016 parran olevan joskus 

likaisempi kuin WC.. =D 

Kääks. 

 

Mitä mieltä Sinä olet parrasta? 

Oma mieheni ajoi juuri 

eilen illalla taas omansa pois. 

Huh. 

- Onneksi. =D  

En tykkää viiksistäkään!!! 

  

 

 





16.5.2014

Kerä purkuu





Talven tuulet ja myrskyt ovat heilutelleet 
pajupalloa hopeapajussa niin innokkaasti 
että kerä on päässyt hiukan purkumaan. 

 
Mutta ei se haittaa. 
Tähän maailmaan mahtuu 
vaikka et olisikaan 
ihan täydellinen. 


Käpytikka mokoma yrittää hakata pesäkoloa 
suureen pihamme komistukseen, tuohon hopeapajuun. 
En halua sen tuhoavan puuta. Enkä halua sitä lähelle 
puussa olevaa sinitiaisen pesäpönttöä. 

Käpytikka on kamala pikkulintujen pesärosvo... =( 

Viime kesänäkin sain moneen kertaan häätää sitä pois 
pesäpöntöiltä, hakkaamasta niiden aukkoja suuremmiksi. 

Nyt keväällä Hani pellitti onneksi kaikki 
pesäpönttöjen suuaukot ettei tikka enää pääse niitä suurentelemaan. 



15.5.2014

Kävele pihalla kanssani








 Katso, tulppaaneja!

Nämä samat tulppaanit taas mä kuvasin 
jotka kuvannut olen ennenkin... 



Suurin osa vanhoista tulppaaneistani on 
muuntunut näiden pikkutalovuosien myötä pikkuruisiksi kääpiöiksi. 
Eivät nämäkään ole enää kovinkaan kookkaita.
Takatalvikin niitä hiukan värisytti. 

Ovat nyt minitulppaaneja.
Miniväriläiskiä pihassa. =) 



Mä mietin jotta kun nämä nyt ovat kukkineet,
kaivan ne ylös, laitan kuivumaan 
ja istutan syksyllä kasvamaan jonnekin sivummalle
ja hankin uusia tulppaaninsipuleita tähän penkkiin tilalle. 

Pääsevät nämä vanhat ikään kuin eläkkeelle edustustehtävistä, 
viettämään rauhallisia keväitä, pois keskipihan hulinasta.



 Tämä eksoottinen oranssi kasvoi kavereineen syreenin alla, 
mutta tämä yksilö oli tämän kevään ainoa selviytyjä.
Luultavasti kukkasipulien makuun päässyt  
hra fasaani on herkutellut 
kaikki sen kaverit... =( 








Helmililjatkin ovat kutistuneet sitten 
viime kevään. 
Vai huijaavatko silmäni? 

Istutin maahan syksyllä valkoisiakin helmililjoja 
mutta nyt en näe niitä missään. 



Ei auennut kyllä yhtään aiempina vuosina istuttamiani 
keltaisia narsissejakaan....
Valkoisia versioita istutin syksyllä ja niiden alkuja kyllä näkyy 
vaan ei vielä kukintoja, joita malttamattomana odottelen. 

Hmm... 







Punaisen talon seinämällä 
 kasvaa koivuangervoja.
Nuppuja ovat vielä senkin kukkaset, 
niin kuin pitääkin.

Olisi tylsää jos ihan kaikki mahdollinen olisi nyt jo kukassa... 
Sitten olisi huomenna ja ensi viikolla vähemmän odotettavaa. =) 


Odotus on mukavaa.

Ainakin toisinaan! =)