Näytetään tekstit, joissa on tunniste blogi. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste blogi. Näytä kaikki tekstit

23.2.2025

Blogini on 20-vuotias!

 

 




Tämä blogi on minulle kuin päiväkirja, sellainen vanhanaikainen, jonne tulee kirjoitettua silloin kun on aikaa ja sanottavaa.
Tämä on kuin ikioma aikakausilehti, jonka päätoimittajana minä täällä hääräilen, julkaisten välillä muutaman sanasen...

Tänään tämän bloggarin blogi on 20-vuotias.
Ehkä voisin juhlia tätä etappia tänään istahtamalla jonnekin paikalliseen kahvilaan
ja tilata itselleni tuollaisen ihanan cappuccinon...


♡ 


 Edit: 


Oo! Yksi onnittelukin saapui tuon Bloggerin yhteydenottolomakkeen kautta! Kiitos Hitunen onnitteluista! 💗💗💗 



 


23.2.2024

Blogini on tänään 19 -vuotias!


 



 

 

Tämä erityisherkän introvertin blogi
on jo  vanha!

 

Olen kirjoitellut blogeja reilut 20 vuotta. Ennen tätä Bloggeria, (joka oikeasti on jopa antanut nimensä koko bloggaus-käsitteelle),  kirjoitin muutaman vuoden Vuodatuksen blogiin, jota en saa enää edes auki ja ennen sitä erääseen pienen piirin yhteisöön, jota ei ole enää edes olemassakaan...
  


Aluksi päivitykseni olivat  henkilökohtaisempia.
Niistä ajoista olen tullut hiljaisemmaksi... 

 

Voi niitä aikoja!

 

Oi niitä kymmeniä kommentoijia... ❤️❤️

 

 




Blogitiedoissa tosin lukee:
Bloggerissa alkaen marraskuu 2006, joka johtuu siitä, että onnistuin hetkellisesti sulkemaan blogini marraskuussa 2006, mutta vain hetkellisesti!

Hahah! En ole todellakaan mikään tekniikan nero. Sain blogin auki samantien, mutta se aloitti ajanlaskunsa uudelleen siitä avauspäivästä. =)

Bloggaukset kuitenkin ovat jo vanhempia. 











5.8.2023

Syyskesän vuoro



 





Iltaisin ja öisin on jo varsin viileää kun mökillä joskus joutuu piipahtamaan siihenkin aikaan ulkona puuceessä. Pusakka se on päälleen sujautettava suojaksi hyttysiltä, paarmoilta ja koleudelta. 

 


Kesä ei ole pitkä aikakausi... 

Se on lyhyt ja hektinen jakso vuodesta..

 





 Kummallista
Jalkoihinsa kaipaa jo sukkia
Käsivarsillensa pitkähihaista
On tullut se aika vuodesta


Kesän henkäys on jo viileä
Pimeäaika alkaa pidentyä
Vuosi väkisinkin kääntyä
kohti hiipivää syksyä 

- Una Reinman 
 
 

******* 

Tänään Salme heittelee niitä 
kylmiä kiviä vesistöihin! 


Tästä päivästä alkaa myös jo syyskesä, 
eli loppukesä, mutta kesää tämä on silti vielä... 



*********









Jos olet joskus luonut blogin, olet
todennäköisesti käyttänyt Bloggeria, etenkin
ensimmäisen blogisi luomiseen. 

(Suomessa varmaankin Vuodatusta?) 
 
Monet meistä luottavat Bloggeriin.  
 
Pyra Labs kehitti sen alun perin, 
ja Google osti sen vuonna 2003. 


Blogger tuli markkinoille 
muutama vuosi ennen WordPressia, 
joten Bloggerilla on erityinen paikka 
monien ihmisten sydämissä. 
(Niin muuten minunkin💗:ssä)
 
Bloggerin ja WordPressin alustojen tarjonnassa on eroja. 
WordPressissä on enemmän vaihtoehtoja, joten jotkut 
 ovat sitä mieltä siitä, että se on parempi valinta, 
jos etsit kattavaa blogiratkaisua. 
 
Bloggerissa puolestaan ​​on vähemmän ominaisuuksia.   
Vaikka se on yksinkertainen alusta, se on täydellinen, 
jos haluat vain jäädä koukkuun ja aloittaa kirjoittamisen!
 
 
Bloggerin sanotaan kehittäneen 
bloggaamisen 
sellaiseksi, kuin se on nykyään. 
 
 
Nykyään blogiyhteisö on valtava. 
Jotkut bloggaavat saadakseen mielipiteensä
kuulluiksi, toiset ansaitakseen rahaa. 
 
Blogger ja WordPress hallitsivat pitkään
bloggaamisen maailmaa.  

 Asiat ovat muuttuneet viime aikoina,
kun alalle on tullut uusia toimijoita ja monet bloggaajat 
ovat keskittyneet voimakkaasti sosiaaliseen mediaan 
ja yhdistäneet esim. Facebookin (Meta) ja Instagramin
 
Blogger ja WordPress ovat kuitenkin saavuttaneet 
niin paljon vuosien aikana, että niitä voidaan pitää 
tämän alan matriarkkoina.
 

 
Tänään vietetään Bloggerpäivää

#BloggerDay 
 
 
Paras tapa viettää Blogger-päivää 
on luoda oma blogi. 

Onneksi tämä on todella helppo tehtävä. 
- Sinun tarvitsee vain luoda tili Bloggerissa, 
ja siitä se lähtee... 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
********** 










 

 

 

 

24.10.2018

Ehkä on tullut aika muuttaa?


 
 
 
Nimittäin blogin paikkaa? 

Tämä jo vuonna 2005 aloitettu blogi 
taitaa olla tiensä päässä koskapa sivujeni päälle
on alkanut ilmaantua yllättäen muiden mainoksia?


Onko muilla blogspotissa tällaisia yllättäviä ilmestyksiä?


Mikä voisi olla uuden blogini kotipaikka? 
Ehdotuksia?
 




6.9.2017

Vlogi vs blogi



Mitä mieltä olet videoblogeista eli vlogeista?
Hakkaavatko ne perinteisemmät kirjoitetut ja kuvitetut blogit?
Itse en oikein jaksa vlogeja seurata. Maailmassa on liikaa ääntä mielestäni muutenkin, niin että mieluummin luen asioita tekstinä omassa rauhassani, omaan tahtiini, (esim keskellä yötä kun muut jo nukkuvat) ja katselen kiinteitä kuvia, kuin kuuntelen jonkun vuolasta selostusta jostakin tietystä, mielestäni ei niin kovin tärkeästä asiasta.

Videoita, omaa ääntään ja ulkonäköään julkisesti käyttävä vloggaaja on ehkä luonteeltaan erilainen kuin tekstiin ja kiinteisiin kuviin turvautuva bloggaaja. Me blogistit saamme olla kuinka erakkoja tahansa. On tietenkin sellaisiakin bloggaajiakin joiden kasvot ja ääni ovat esillä mediassa muutenkin kuin vain pikkukuvana blogin sivupalkissa, mutta heitä on murto-osa.

Kaitpa vlogeille oli tarvetta koska ne ovat niin suosittuja. Nykyihmiset kaipaavat vielä puhettakin tässä tiedontulvan nettimaailmassa ja arvostavat liikkuvaa kuvaa. Varmasti.

Ehkä olen itse vaan enemmän perinteisemmän perään. Kuva, kuten vanha sanonta kuuluu, kertoo minulle enemmän kuin tuhat sanaa. Enkä jaksaisi kuunnella välttämättä niitä tuhatta sanaa...

En jaksa kuunnella radiotakaan kun toimittajat selittävät siellä omia asioitaan, ihan kuin radiokanavatkin olisivat heidän henkilökohtaisia jaarittelupaikkojaan.

Minä menen jo tuolla ja viheltelen, ajatellen ihan jo muita asioita, ennen kuin jonkun selostama radion naurutyrskyselite tahi vloggaajavideo on edes puolitiessään...
Mutta hei, kukin tyylillään.

PS: älkää vloggarit nyt loukkaantuko.
Kyllä teille jää vielä tuhansia tai satoja
tuhansia faneja vaikka minä en siinä joukossa olisikaan. :)