Näytetään tekstit, joissa on tunniste kukkia maljakossa. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kukkia maljakossa. Näytä kaikki tekstit

5.3.2019

Kukat piristävät






 Syntymäpäiväkukkiani. 




Kukat 
ovat sielujen 
laastaria  

-Una Reinman




 Toisistaan tietämättä 
poikaset toivat paljon samanlaisia 
tulppaaneja! 
Ne täyttivät ihanasti tämän 
suuren lasimaljan. 




Jaloleinikit ostin itse 
itselleni lähikaupasta... 




Hani osti tämän ihanan 
runsaskukkaisen orkidean minulle, 
kun hieman neuvoin, mikä 
kukka olisi minulle mieleinen. =) 

Kaikki 10 entistä orkideaani kuolivat kun vuosi sitten Plantagenista hankitussa sitruunapuussa oli villakirpikirvoja joita koetin luonnonmukaisesti häätää, sillä seurauksella että villakirvat menivät piiloon sitruunan multaan ja osa hyppeli orkideoihin, ja ne inhottavat otukset näännyttivät ne kaikki kasvit, myös lopulta sen ihanan sitruunapuun... Nyyh... 






Teemapäivissä on pannukakku- eli lettupäivä... 

Ja laskiaispullapäivä. 
Ja hernekeittoakin jotkut keittelee... 
(Not me!) 

Laskiaispullat ovat tietenkin täytettyinä hillolla ja kerma-
vaahdolla, ja nautitaan kahvin kera. Nam. Suomalaisittain. 
 

 


Teemapäivissä on tänään mm Sivupersoonapäivä 






1.4.2015

Päivän piristäjiä







Näistä kevään tuojista tulen hyvin onnelliseksi:
Kimpun tulppaaneja saat edullisesti ihan maitokaupasta. 
Vie kimppu kotiin ja nauti kukkien herkästä kauneudesta.



Oletko luullut että tulppaanit olisivat 
toistensa kopioita? 

Ihan väärin. 

Jokaisella niistä 
on oma persoonallisuutensa.


Katso nyt tässäkin,
jokainen kukka
on ihan erilainen. 



Älä hämmästy vaikka samassa kukkakimpussa olisi 
ihan eri kokoisia ja eri ikäisiä kukkia. 
Sillä erilaisuus luo eloa kukkakimppuusi. 



Jos joku kukka jo nuupahtaakin, 
niin se nuppunen vielä jaksaa kukkia.


On onnea, 
jos pöydälläsi on 
mitä tahansa viherkasveja. 
Kukat ilostuttavat 
ihmispoloisten sieluja. 





27.3.2015

Terveisiä marja-aronialta







Napsaisin pihalta villin aroniapensaan oksan veteen
sisälle pari viikkoa sitten huijaten sen biorytmejä 
ja saaden sen kukkimaan. 

Kevään lämpö ei siis ole 
monenkaan 
viikon päässä. 



Hentoja ääriviivoja.
Haurasta kauneutta. 






Toivottavasti tämä päivä on kaunis
ja mukava ja sopii ulkoilulle,
sillä nyt on Mene kävelylle puistoon -päivä.

Älä ajattele mitään ikävää.
Ole vain ja hengitä. <3
Olet tärkeä.