Translate

8.2.2019

Älä vie minua oopperaan!




Älä vie minua oopperaan
en kestäisi sellaista laulua
liian korkealta ja kovaa
eikä sanoistakaan saisi selvää
Älä vie minua festareille
Liian paljon varpailletallojia
eikä teltassakaan saisi nukuttua
Älä vie minua hienoon ravintolaan
Liian monimutkaisia miniannoksia
ja kalliita hintoja eikä minulla
ole juhlapukua
Äläkä rakas vie minua sukujuhliin
Siellä on liian paljon tuntemattomia
eikä minulla ole suojapanssaria

Niiden sijaan
saat viedä minut metsään
vuoden jokaisena päivänä
Siellä ei ole ruhkaa pakokaasuja
melua eikä varpailletallojia
Vain rauhaa tuulta lintuja
ja metsäntuoksua
Luonto voimaannuttaa
Vaeltelu sopivasti väsyttää
Etsimme eväsleipämme repusta
kaivamme esiin voipaperista
Juomme termospullosta kahvia
ja villasukkiemme varret pilkistävät
vaelluskengistä aika kauniisti 
- Una Reinman 


Teemapäivissä on tänään 
mm  Oopperapäivä
Oma runoseni kertoikin jo,
mitä mieltä itse introverttinä 
ja erityisherkkänä olen oopperasta, 
väentungoksista ja melusta...   

Ok, poistin kaikkea turhaa... 

Leijanlennätyspäiväkin on vaikka näyttäisikin hassulta 
lennättää leijaa keskellä talvea, mutta viis siitä miltä se 
näyttää, jos haluat lennättää leijaa talvella niin lennätä!

Naura ja rikastu päiväkin on nyt. Ei kun lottoamaan? 
Ihan huumorimielessä? 
Eikös siinä päivän teema osu kohdilleen?