Translate

10.5.2016

Äitienpäivän vihreät sävyt






Kuin monta kimppua pienen pieniä valkoisia ruusuja 
on tässä tulilatvassa jonka viime lauantaina piipahti 
yksi Murunen avokkinsa kanssa tuomassa minulle.
He toivat myös erään toivelahjahyllykön
joka saa paikkansa sitten tämän meidän viimeisen
remontin jälkeen. :)





 Terassikahveillamme oli sinä päivänä 
rinsessakakkua.






Sunnuntaina piipahdimme minun Mamani luona. 
Äitini rakastaa lukemista, samoin kuin minäkin 
ja ainakin yksi lapsistani.
Olen seuranut Teemalta tuota 
Ommelten välistä aikaa, 
samoin kuin Hani, espanjankieltä 
opiskellessaan, ja olen kovin ihastunut 
siihen sarjaan. 

Tilasin María Dueñasin teoksen  
Ommelten välinen aika 
ensin e-kirjana itselleni, luin ja ihastuin 
vieläkin enemmän ja tilasin saman sittemmin 
kovakantisena paperiversiona myös Mamalleni.

Rosamund Luptonin kaikki kirjat 
ovat ihania, varsinkin Mitä jäljelle jää 
on piirtynyt sydämellisesti syvälle sieluuni. 

Tommi Kinnunen on minulle ihan uusi 
tuttavuus. Hänen Neljän tien risteys-esikoisensa 
on minulla pokkarina lukemista odottelemassa. 
Sitä, ja Lopottia on kovasti kehuttu joten 
uskalsin Lopotin Mamalle lahjoittaa. 

Tämä kesä on sellaista aikaa ettei malta 
oikein edes lukea. Paitsi illalla unilääkkeeksi, 
etteivät kaiken maailman muut ajatukset vie unia. 
Joskus kyllä kirja itse kiehtoo niin, 
että se on luettava yöllä loppuun. 
Niin on hiljattain käynyt mm Luptonin 
Sisaren kanssa, joka on minulla e-kirjana.


Maman kesäkodin puutarha 
oli jo täydessä vihreässä vauhdissaan 
matkalla kohti kesää. 

Pikkuveli oli ihanasti nostanut lipun 
sunnuntaina Mamaa juhlistamaan. 

Söimme hirvittävän hyvää lihakeittoa,
joka oli niin vahvaa että siitä 
ihan silmät kirkastuivat 
ja ryhti oikeni. =) 

Kaffeepöydässä oli 
vadelmakakkua, nam! 




Me palasimme kipin kapin kotiin 
odottelemaan tuon oman kinuskikakkumme kanssa 
tulisiko meillekin vielä rakkaita ja tuttuja. 



Edit: Yäääk! Kinnusen Lopotti olokin ihan ällö kirja!
Mama toi sen takaisin minunkin luettavakseni.
Harvoin kirja on jäänyt kesken mutta tuo kyllä jäi!

Ei kannata luottaa toisten
kirjasuosituksiin!