Translate

22.8.2007

Tiedon kieroa tekniikkaa

.

Yritin eilen peruuttaa erään lehtitilauksen.
Toisin sanoen yritin lopettaa tilauksen siihen, mihin asti se on on jo maksettu. Kyseessä on lahjalehti, jonka olin luvannut lahjaksi (vain) kahdeksaksi kuukaudeksi saajalleen. Oli vähän vaikeaa peruuttaa sitä. Olin yrittänyt ensin netin kautta. Joo, ei onnannu. Peruutustoiminto ei pelittänyt millään.
Höh. No sitten puhelimen kampeen:

Ensin linja aukesi ja soi kunnes vastattiin:
"Tämä on xxxxx automaattinen puhelinpalvelu...
Mikäli haluat tilata lehden paina 1.
Jos haluat peruuttaa lehden paina 2.
Jos sinulla on muuta asiaa paina 3."

Mä painoin 2 :n ja samassa linja katkesi.
Uusi yritys. Kuuntelin ensin höpötykset ja sitten painoin 2 :n
ja taas linja poikki. Testasin välillä muita numeroita, ikäänkuin
tekoälyä huijaten; E-e-enhän mää tässä ole mitään peruuttamassa
kun ihan vaan ois muuta asiaa, mutta jokaisella numerolla puhelu heti katkesi.
Pah!

Sitkeästi yritin, varmaan 20 kertaa, ennenkuin kokeilin huvikseni painaa RUUTU-näppäintä (automaatti EI neuvo tekemään tätä) valitsemani numeron jälkeen ja SEHÄN SOI!

Ihan elävä naisääni vastasi ja mie olin MELKEIN jo kiukkuinen niin monen yrityksen jälkeen, että selitin yhteen pötköön ettei nettisivusto toimi ja että puhelimen kautta oli hiukka mahdotonta päästä teille ja että automaatti jättää kertomatta, että pitää painaa ruutu-näppäintä valitsemansa numeron jälkeen.... *hengästys-huohotus*

Ystävällinen naisääni totesti että juu meillä on häiriöitä nyt toiminnassa ja puhelinpalvelussa. Ja että heillä ei nyt nettikään toimi joten hän ei valitettavasti näkisi koneeltaan, mitä asiani olisi koskenut... =)

-Niin että hyvin menee, totesi nainen naurua äänessään, enkä miekään voinut kuin naureskella, ja kiukkuni katosi samantien.
Sain mää sinne sitten kerrottua asiani, ja nainen lupasi hoitaa asian kuntoon kun heillä jälleen nettiyhteys pelittäisi. =)





.