Translate

8.2.2023

Tämän introvertin mietteitä

 


 



Maailmalla vietetään tänään Oopperapäivää, #operaday. 



Älä vie minua oopperaan 

en kestäisi sellaista laulua 

liian korkealta ja kovaa 

eikä sanoistakaan saisi selvää 

Älä vie minua festareille 

Liian paljon varpailletallojia 

eikä teltassakaan saisi nukuttua 

Älä vie minua hienoon ravintolaan 

Liian monimutkaisia miniannoksia 

ja kalliita hintoja eikä minulla 

ole juhlapukua 

Äläkä rakas vie minua sukujuhliin 

Siellä on liian paljon tuntemattomia 

eikä minulla ole suojapanssaria 


Niiden sijaan 

saat viedä minut metsään 

vuoden jokaisena päivänä 

Siellä ei ole ruhkaa pakokaasuja 

melua eikä varpailletallojia 

Vain rauhaa tuulta lintuja 

ja metsäntuoksua 

Luonto voimaannuttaa 

Vaeltelu sopivasti väsyttää 

Etsimme eväsleipämme repusta 

kaivamme esiin voipaperista 

Juomme termospullosta kahvia 

ja villasukkiemme varret pilkistävät  

vaelluskengistä aika kauniisti  

 

- Una Reinman 





Jokaisella on omat mielipiteensä ja omat kiinnostuksenkohteensa. 

Tämä oli erään erityisherkän introverttikirjoittajan ikioma mielipide. 

Fanita sinä mitä itse haluat. 


Mieti samalla, onko se sinun ikioma mielipiteesi, 
vai jonkun muun tahon sinulle sanelema asia. 


💗💗💗