Näytetään tekstit, joissa on tunniste tervehdys. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste tervehdys. Näytä kaikki tekstit

7.2.2021

Tervehdys!

 

 




Me suomalaiset emme ole kovinkaan puheliasta
ja sosiaalista kansaa. Olisi kuitenkin ihanaa
jos naapuri edes tervehtisi...

Opeteltaisiinko olemaan kansainvälisempiä
ja sanomaan moi
ventovieraalle? Tänään onkin
Tervehdi naapuriasi -päivä
 
Kuvan teksti lukee jossain 
kadulla... Kuva kuvapankki. 

 

 

 

21.11.2019

Heippa!














olisi nyt... 
Sekä
Maailman televisiopäivä. 




Tänään sattuu olemaan myös  


Miten se naapurin tervehtiminen tuntuu 
olevan vaikka kerrostalon hississä, 
pihassa, portaissa, 
ovella jne toisille NIIN vaikeaa?

Itse olen kotoisin seudulta jossa 
bussikuskiakin tervehdittiin ja 
poislähtiessä huikattiin kiitokset, 
mutta toisilla seuduilla ne ovat 
suorastaan käytösmokia!? 

 Myös kaupan kassaa saa tervehtiä. 

Lääkärille ei tarvitse  
ihan käspäivää sanoa. 
Huikkaus riittää. =) 








7.2.2019

No moi naapuri!










Tässä pari päivää sitten sattui täälläasumisaikamme 
(yli 8v) toinen kerta ikinä, kun kukaan kyläläinen 
on tullut juttusille!  
 

Tein lumitöitä pihassamme.  
Valkoisen lumen kasasin tietenkin pihaan, 
sen korkeisiin penkkoihin 
ja yhteen uuteen lumenkaatopaikkaan. 

Työnsin juuri portiltamme yleisen tien yli sitä auran jättämää,
 autojen ruskettamaa lumi-, suola- ja jääsohjoa lumikolalla 
(jota en todellakaan halua meidän pihaamme!) 
korkealle, tien penkan päälle, kun sillä kohdalla kevyenliikenteen 
kaistalla oli naishenkilö koiran kanssa. Hän tervehti ja jutteli 
hetken kanssani lumesta, talvesta ja siitä, että 
meidän talomme kuulemma on myytävänä
 
Kyllä se on. Makkarin ikkunassakin on kyltti...

-No eikös tuossa ole ihan mukavaa asua, nainen tokaisi. 
-Onhan siinä mukavaa asua, mutta mieheni sai uuden 
työpaikan pääkaupunkiseudulta ja työmatka on 
ihan liian pitkä joka päivä ajettavaksi, vastasin. 

Niin. 
Nyt se on sanottu. 
 

Hani aloittaa uudessa/vanhassa työpaikassa 
pian jälleen etelässä. Työmatkoihin menisi 
päivästä pari tuntia, joka on ihan liian 
pitkä aika autossa istuttavaksi. 

Joten, talo on myynnissä, 
kaikkine tykötarpeineen. 







 
 Lunta on riittänyt. 






Tästä talvesta tulikin 
harvinaisen runsasluminen. 



 
Jotkut lumipenkat ovat jo melkein
korkeammat kuin miun pituus... 


* Ylimmässä kuvassa pihamökki 
sekä taloon.comista joskus 
voittamani piharakennus.
Meillä ne ovat varastona ja puuliiterinä 
mutta seuraava omistaja voi tehdä niistä
vaikkapa vierasaitan, leikkimökin, 
naisvajan tms tms tms... =) 









Teemapäivissä on tänään mm 
Balettipäiväkin on juuri tänään. 












26.11.2018

Eettinen lahja joulukorttirahoilla









 
Olemme päättäneet muuttaa perinteitämme
ja lähettää joulukortit vain muutamalle rakkaalle 
ja sähköisen tervehdyksen lopuille 
ja säästyvät joulukorttirahat lahjoitamme, 
jolloin niillä saa vuohen köyhälle perheelle
15 puun tainta, muutaman koulupuvun,  
sekä stipendin tytölle

Nämä ovat
Toisenlainen lahja.fi-sivuston 
eettisiä lahjoja. 


Ensi vuonna lahjoitamme johonkin
toiseen avustuskohteeseen jne...



PS: 21.12.2018 
Eihän nykyään ole enää kai tapana 
ilmoittaa muuttaessa uutta osoitettakaan 
tutuille, joten en edes tiennyt kaikkien osoitteita. 

Suomessa oli ennen perusoikeutena Suomen
Posti, mutta sen toiminta lopahtaa kuin 
lehmän häntä, joten eihän meillä enää ole 
postitoimistoja, eikä mistään kai saa enää 
niitä "Olemme muuttaneet" korttejakaan... 
Postipisteitä juu on, mutta esim 
pakettien lähetyshinnat ovat nykyään 
todella hurjat... 

Lisäksi... joulukorttien kanssa voi käydä niinkin 
surullisesti, kuin nyt niiden harvojen korttien kanssa 
kävi, että lähettäessäni eräille rakkaille henkilöille kortin, 
sain eilen puhelun, ettei tätä toista kortissa 
mainittua ihanaa ihmistä enää ole olemassa... =(
Hän oli sellainen hieno herrasmies...  





24.1.2018

Arjen kohteliaisuutta









 Kiitetään jotakin saadessa,  
sanotaan aamuisin huomenta
illalla lämmittää kun toivotat hyvää yötä
päivällä tietenkin hihkaistaan päivää

- Ihan totta, nämä eivät 
todellakaan ole 
kaikille itsestäänselvyyksiä... 

Otetaan kengät pois 
kun mennään jonkun kotiin
riisutaan pipo/päähine sisätiloissa, 
- jos sinulla ei ole mitään terveydellistä syytä 
mikä estäisi pipon poistamisen...  

Pestään kädet kun saavutaan 
sisätiloihin, kotiin, kylään, tullaan WC.stä,
 ennen kuin laitetaan ruokaa, tai syödään, 
tai jos mahdollista: 
ennen kuin halataan talon väkeä, 
varsinkin pieniä lapsia ja vanhuksia...  

Puhelin laitetaan pois  
kun ollaan esim ruokapöydässä, jne... 
 Avataan ovi toisille, 
 annetaan istumapaikka 
julkisessa kulkuneuvossa 
tai vaikkapa täydessä kahvilassa. 
Anna eteenpäin parkkilappu, 
jossa on vielä parkkiaikaa, 
 päästä kassajonoon edelle 
sellainen jolla on vain pari ostosta,
  tervehditään kassaa,  
 laitetaan itse se kapula omien 
ostosten jälkeen
annetaan ostoskärry seuraavalle 
kauppaan tulijalle
eikä lukitakaan sitä... jne... 

Jos jonotat, pidä välimatka 
edellä odottajaan... 

 
Hymy ei maksa mitään, 
mutta olet onnekas 
jos sinulla on 
ne kaikki 17 - 43 lihasta,
jotka tarvitaan hymyilyyn...




HUOM: Kuvasta huolimatta käsipäivää ei 
tarvitse aina sanoa, esim lääkärissä tms... 


Voiko oma mielentila vaikuttaa siihen 
jaksaako olla kanssakulkijoille kohtelias 
jonakin päivänä vaiko ei? 

Voiko seura tehdä kaltaisekseen? 

Tunnetko jonkun joka todellakin on ihan 
aidosti aina ja jatkuvasti ystävällinen, 
kohtelias ja korrekti? Minä tunnen, 
montakin sellaista ihanuutta.



Tänään on Kohteliaisuuspäivä













21.11.2017

Sano jotain kaikille







Kokeile mitä tapahtuu jos tervehdit tänään 
aivan kaikkia jotka tapaat. 
On nimittäin  Maailman tervehdyspäivä
 

Tervehdys:  
tavattaessa tai erottaessa 
käytetty ilmaus tai ele. 
-Wikipedia-




Tästä päivästä alkaa myöskin 
Mielenterveysviikko, 21.11.- 27.11.2017

Tietoa mielenterveydestä



Maailmassa on joskus haastavaa elää ja löytää oma paikkansa. Vastoinkäymiset ovat osa elämää, eikä kaikki aina mene suunnitelmien mukaan. Joskus saattaa kohdata hyvin vaikeitakin asioita eikä aina tiedä, miten selviytyä. Tärkeintä on puhuminen vaikeista asioista, tabuistakin. Jos vaikeista asioista ei puhuta, niihin ei myöskään voida löytää ratkaisua eikä niihin kohdistuvia mahdollisia ennakkoluulojakaan pystytä murtamaan. 

Mieli voi sairastua


Ihmisen mieli voi sairastua siinä missä kehokin. Yhdellä on vikaa keuhkoissa tai sydämessä, toisella voi olla sairautta mielessä. Masennus on Suomen yleisin psyykkinen sairaus.

Mielen sairauksista voi parantua. Vaikka ei kokonaan paranisikaan, voi elää hyvää elämää myös lääkkeiden ja muun hoidon avulla. Mielen sairautta ei tarvitse hävetä, vaikka sairastunut käyttäytyy joskus eri tavalla kuin mikä on tapana. Erilainen käytös voi olla sairauden yksi oire. Mielen sairastuminen ei ole kenenkään syytä. Kaikki ihmiset voivat sairastua, myös lapset ja nuoret.

Mielen sairauksia voidaan hoitaa, ja niistä voi parantua. Toisaalta on myös sairauksia, jotka eivät koskaan parane kokonaan, mutta oireita voidaan yhä paremmin lievittää. Näin voi sairaudesta huolimatta elää elämää hoidon ja läheisten tuen avulla.

Välillä jokainen tuntee olonsa huonoksi, yleensä se on ohimenevää ja luonnollista. Jos tilanne kuitenkin kestää kauan ja vaikeuttaa elämää, kannattaa hakea apua.