Näytetään tekstit, joissa on tunniste #MuseumSelfieDay. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste #MuseumSelfieDay. Näytä kaikki tekstit

21.1.2026

Saako halata?






Halauspäivä on jo 40 -vuotias 

Halaus on yksi yksinkertaisimmista tavoista osoittaa kiintymystä. Halaus on tuen jakamisen muoto, joka tekee ihmiset onnellisiksi, osoittaen myötätuntoa ja ymmärrystä. 
Nykyään ei halailla tarpeeksi. 
Halauspäivän järjestäjät pelkäävät, että ihmiskunnasta on tullut eristäytyneempi ja pelokkaampi. 
Halauspäivä on todiste siitä, että ihmiset voivat olla yhdessä, vaikka ulkomaailman tapahtumat tuntuisivat hallitsemattomilta tai masentavilta. 
Halauspäivän tavoitteena onkin kannustaa ihmisiä halaamaan enemmän. Teemapäivä luotiin, koska huomattiin miten joulun, uudenvuoden ja ystävänpäivän välillä ihmisillä on taipumus olla alakuloisia, vaikka juhlapyhät olisivat kuinka positiivisia tahansa. Halauspäivää vietettiin ensimmäisen kerran vuonna 1986. 

Halauspäivä on tilaisuus taistella eristäytymistä vastaan ​​ ja liittyä yhteen yhteisöinä. Kaikki ovat varmasti yhtä mieltä siitä, että maailmassa tarvitaan enemmän rakkautta ja myötätuntoa. Halaus auttaa murtamaan sekä fyysisiä että emotionaalisia esteitä ihmisten välillä ja luo samalla parempaa yhteiskuntaa. 

Halaamisella on monia hyötyjä; se auttaa vähentämään stressiä, osoittaa tukea, auttaa vahvistamaan immuunijärjestelmää ja parantaa sydämen terveyttä. Halaaminen vapauttaa kehoon endorfiineja sekä serotoniinia, jotka estävät yhdessä alakuloa 

 

 


 

Halaa äitiäsi, isääsi, isovanhempiasi, lapsiasi – halaa kaikkia tuntemiasi ihmisiä.   
Jaa halauksia ystäville ja työtovereille ja kannusta heitä halaamaan kaikkia tuntemiaan, rakastamiaan ja tapaamiaan ihmisiä! Jos olet rohkea, anna halauksia myös naapurustosi ihmisille. Todennäköisesti kaikki halaavat takaisin. 
Jos olet vapaalla, käykää ystävän kanssa ottamassa museohaliselfie. 
Lapset rakastavat halauksia erityisesti, sillä he ovat yleensä niitä, jotka halaavat ihmisiä eniten eivätkä pelkää näyttää tunteitaan. 

Halauksen päivän järjestäjät suosittelevat välttämään karhunhalauksen äärimmäisempiä ilmentymiä. Sinun ei tarvitse nostaa ihmisiä ilmaan tai tukahduttaa heidän keuhkojansa. Rakkaudenosoitusten ei pitäisi muuttua käynniksi ensiapuun. 

Myös poskihalaus on yhä suositumpi järjestäjien mukaan. Se on eräänlainen halaus, joka antaa sinun pitää etäisyyttä, mutta osoittaa myös hellyyttä. Se sopii erityisesti ikääntyneille ihmisille, jotka saattavat kokea kipua perinteisestä halauksesta. 

Virtuaalihalauksesta on tullut myös suosittu ilmiö.  

 

 


Myös lemmikin silittäminen nostaa serotoniinitasoja ja parantaa mieltä. Sekin on kuin halaus. Tänään on myös halaa koiranpentuasi päivä 

 ♡

 

Koska halaamispäivä korostaa yhteisymmärrykseen perustuvaa halaamista, päivää viettävien ihmisten tulisi aina kysyä ensin lupa henkilöltä, jota he haluavat halata, ennen kuin he halaavat häntä. Jotkut ihmiset eivät ehkä tunne oloaan mukavaksi halauksen suhteen. /DOTY 



#HuggingDay
#HugDay
#FreeHugs
#HugsForHealth

#PuppyLove
#PuppyHugs
#HugYourPuppyDay

#MuseumSelfie
#MuseumSelfieDay
 
 
 

 

 
 
Aiempia postauksia päivän aiheista: 
 




15.1.2025

Hääpukuja, hattuja ja jäätelöä

 

  

 


 



Tänään on mm suomalainen käytä hääpukuasi päivä,

sekä museosefliepäivä, #MuseumSelfieDay

mikäli tykkäät napsia selfieitä... 
 
 
 
 
Mikä näistä on sinusta kiinnostavin? 
 
 
 
 
 

Muut kuvat ovat kuvapalvelusta, mutta ylin, hattukuva on itse kuvaamani. Se on eräältä joululta, kun Hanin kanssa seikkaillessamme poikkesimme Malagan automuseossa, Automovilístico de Málaga.

 

 
- Selfietä en ottanut, sielläkään. =D







19.1.2022

Museoselfieitä ja popcornia

 



 

Yllä oleva kuvapankin kuva on upea otos, sekä 
katsojasta että taideteoksesta. 
 
- Eikä onneksi mikään selfie...
 
Yhä ihmettelen huvittuneena,
MIKSI oma naama täytyy olla joka kuvassa?
Eikö sellaisiin kuviin kyllästy? 
 
Oikeasti? 

Entäpä, jos olet niissä kuvissa 
vaikkapa exän kanssa...? 
 




 
 

Itse yritän kuvata niin, ettei kuvissa olisi ihmisiä. 
Joskus se ei vaan onnistu ilman ventovieraita
kuvaan ujuttautuneita... 
-Yleensä selfiekeppiensä kanssa, 
virnistelemässä kännykkäänsä... =D

- Esim tässä kuvassa ei ihmisiltä voinut välttyä...
Tai, olisinhan voinut rajata kuvan ihan tyngäksi...
(On minulla sellainenkin versio olemassa tästä.) 
 
No miksi sitten edes otin tuossa tungoksessa kuvan? 
Koska halusin kuvan Gallerian sen joulun 
joulukuusesta, ehkä lasikatosta, seinistä tunnelmasta. 
- Lattiankin olisin toki halunnut mukaan kuvaan 
mutta kaikkea ei voi saada vaikka haluaisi. 
 


Kuvassa on Galleria Vittorio Emanuele II, 
joka on rakennettu v 1865-1877
ja sijaitsee Milanon Tuomiokirkon vieressä.

Galleriaa kutsutaan lempinimellä il salotto di Milano (Milanon olohuone), koska sen keskeinen sijainti on tehnyt siitä suositun kohtaamispaikan.  
Galleriassa sijaitsee mm Milanon vanhimpiin lukeutuva kahvila Biffi Caffe, joka on ollut samalla paikalla vuodesta 1867. Se on Milanon ensimmäinen kahvila, joka sai sähkövalot v1882. /Wikipedia

 




 
Italianmatka ja päivä Milanossa,
jouluna 2017 oli upea reissu. 
Aihetunnisteella "Italia" 
(Yllätys-yllätys!) löytyy lisää reissukuvia. 
 

Meillä ei ole yhtään
Me, myself and I - kuvaa
otettuna ikinä mistään reissukohteesta. 

- Ja olen siitä ylpeä!


 Mutta vaikka itse en todellakaan 

ymmärrä näitä selfieitä, 

niin tänään on silti Museoselfiepäivä

#MuseumSelfieDay

 

 Luulen, että narsistit napsivat eniten kuvia itsestään. 

Heidän naamakuvansa vaihtuvat somessakin turhan tiheään. 

Ihan joka viikko ei tarvitsisi päivittää omaa naamaansa. 😁


 


 

Tänään on myös Popcornpäivä,

#PopcornDay






******






PS: 

Jossain päin Suomea väitetään,
että tämä Heikinpäivä vasta olisi
se päivä kun karhu kääntää unisena pesässään kylkeään... 


Sovitaanko, että se kääntyilee joka päivä, 

- tai ainakin vähän väliä. 

 Pianhan sen on jo aika herätä...