Translate

23.9.2017

Kahtiajakautuneita ajatuksia





Toiset kovasti innostuvat syksystä. 
Sanovat hirveästi siitä tykkäävänsä
Minä en tiedä mitä ajattelisin. 
Miten voi tykätä siitä että kaikki 
kaunis kuolee ja katoaa pihamaalta. 
Syksy haisee pilaantuneilta sieniltä... 
ja niistähän minä en myöskään pidä. 
 
Viimeiset kukkatervehdykset olen 
 kantanut sekä sisälle maljakoihin 
että maljakoista pois, takaisin pihan 
perälle... 

Tosi masentavan alakuloista. 




Kesä alkaa niin auttamattomasti olla 
ohitse. Hymähdyttää uutisten "Intiaanikesä" 
-ilmoitukset näille syyskuun loppupäiville. 

Mikä ihmeen intiaani? Mikä kesä? Syksy nyt on. 
Ihan tavallinen, suomalainen syksy, jossa 
on sekä lämpimiä että kylmiä jaksoja. 

Intiaanit paleltuisivat täällä. 
Niin minäkin. 
Olen kaivanut jo toppatakin esille 
ja käynyt se päälläni asioilla. 
Kysyvät miten talvella sitten 
tarkenen. 
No sepä se, 
- kun en tarkene. 




Kaikki mitä olit ajatellut tehdä,  
kaikki mitä olit päättänyt nähdä,
ja kaikki mitä halusit kokea 
tänä kesänä
on nyt vähän myöhäistä. 

Tää on niin syksyä





 Minua ei saa ilahtumaan 
syksystä edes punaiset ja 
keltaiset puunlehdetkään... 
Tai no, ehkä vähäsen. 

Mutta kun nekin 
tippuvat pian pois 
- joten se siitä. 




Mikään ei pysy ennallaan. 
Kaikki muuttuu tai katoaa... 




Aikaa ei voi pysäyttää 
vaikka haluaisi.
Vaikka kuinka viisarien 
kulkua estelisi, 
vaikka niiden reunoissa 
painona roikkuisi...



Pitää tyytyä tähän 
kylmään ja ikävään. 
Neuloa villapaitoja. 
Ihteänsä sitten raapia. 
Houkutella pikkujutuista hymyjä... 
Tää on vain elämää...