18.6.2014

Joko sinä pinnaat?





Uusi mullistava Pins.fi -etuohjelma valloittaa maatamme! Minäkin sain automaattisesti uuden kortin sekä perheenjäsenelle rinnakkaiskortin, oltuani YkkösBonus-järjestelmässä mukana.

Kävin korttien mukana saapuneen kirjeen kehoittamalla Pins-sivustolla täyttämässä henkilökohtaiset profiilitietoni, tungin oman kortin lompakkooni ja annoin rinnakkaiskortin Hanille. Tosin uudelleenkirjautuessani nettisivuilleen huomasin, että siellä tiedoissani, kuten kirjeessäkin, luki ihan väärä osoite, joten koetin muuttaa osoitteeni siinä kuitenkaan onnistumatta. Nettisivu kehoitti kääntymään asiakaspalvelun puoleen. Hani oli sitä mieltä että kyllä se osoitteenmuutos varmasti nyt on ok.

Mutta kuinka kävikään Siwassa kun seuraavan kerran ostoksiani maksaessani muistin korttini ja ojensin sen kassaneidille. Hän antoi sen kohta takaisin todeten, ettei sitä voi käyttää koska sitä ei ole aktivoitu.

-Käy siellä Pinssin sivuilla tai soita sinne. On kuulema kovin ruuhkaista nyt, kun kaikki joutuu soittelemaan sinne, huomautti kassa.

Katsoin kotona uudelleen Pins-sivuja kännykkä viereeni varattuna ja löysinkin yhteydenottoa varten puhelinnumeron, mutta puhelun hinta hirvitti. Soitettaessa matkapuhelimesta puhelun hinta on 8,35 senttiä/puhelu + 17,17 senttiä/minuutti. Eihän köyhällä runoilijalla ole tuollaisiin puheluihin varaa!


Sitähän ei tiedä, kuinka kauan linjoilla joutuukaan roikkumaan, joten ilmaisesta kortista tulisikin yhtäkkiä suhteettoman kallis. Noup. Joku muu keino olisi oltava kortin aktivoimiseen.

Sivustolta löytyy kyllä kohta jossa voi lähettää palautetta Pinssille mm siitä ettei profiili ole aktiivinen. Niinpä täytän tarvittavat kohdat ja lähetän kyselyn ja jään odottamaan.

Odotin pari viikkoa ja lähetin uudelleen samat tiedot huomautuksella, että olen jo kertaalleen kysynyt samaa asiaa.
Odotin taas pari viikkoa ja eilen posti toi Pinsiltä kirjeen, jossa oli kokonaan uusi kortti... 





Meillä kahdella on siis yhteensä nyt kolme Pins-korttia, 
joista yhtäkään ei voi käyttää. 






PS:
25.7. eli päivänä jolloin Jaakko heittää kylmiä kiviä järviin
tuli vihdoin sähköpostia jossa pahoiteltiin vastauksen myöhästymistä ja
kerrottiin että nyt on aktivoitu kahdesta ensin saapuneesta se toinen.
Toista eivät muista lähettäneensä.
Se kolmaskin kortti oli aktivoitu.
Jätin sen omaan lompakkooni ja annoin Hanille sen toisen aktivoidun
ja pyysin heittämään sen ekana hälle antamani pois.
Seikkailu siis jatkuu...

Mutta nyt voimme käyttää Pins-korttejamme. Kiitos. =)




6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

So? Mä en siis todellakaan käytä mitään liikettä jossa pins-kortti kävisi enkä siis todellakaan hae tuota turhake korttia.

Anonyymi kirjoitti...

Etkä sä voi käyttää tässä tapauksessa tollaista otsikkoa!

Una kirjoitti...

Okey. =)

Jansku kirjoitti...

Eh.., mikä kommentti anonyymiltä???

Mutta joo, muistitko aktivoida sen tilin sähköpostiisi tulleesta viestistä?
Mie tein äitin ja isän puolesta ton homman kun niillä ei oo nettiä saati tietokonetta. Hermot meinasi mennä, sen verran monimutkainen juttu oli.
Mutta onnistui se lopulta ja molemmat on jo korttei käyttänyt.

Una kirjoitti...

Jansku: se yhteys meni sekaisin siinä vaiheessa kun yritin muuttaa tietoihin tämän nykyisen osoitteemme. Kaksi ensimmäistä kotttia tuli n viisi vuotta vanhalla osoitteella, oli vaan käännetty tänne postista. Kun kerran kirjoitin uuden osoitteen, en voinut edetä enää netin kautta mitenkään vaan siellä kehotettiin ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun.

Eli järjestelmä ei kyennyt muuttamaan uutta osoitetta tietoihin.

Anonyymi kirjoitti...

Ai sinunkaan kortti ei pelaa? Sama vika. Vaan ei kyllä tee tosiaan mieli soitella nuilla hinnoilla heille vian korjaukseksi. Harmillista. :-/ Olisinpa tehnyt nimen muutokset silloin eron jälkeen kun ykkös bonus korttini oli voimassa. En kyllä sitäkään käyttänyt usein. On kyllä epäreilua että pins korttia käyttämällä ostokset olisivat halvempia kuin ilman sitä mutta jos kortti ei vaan toimi niin ei voi mitään.

t:Sini