Translate

22.8.2008

Virus vai sade?

.

















Eilen kastuin ukkosmyrskyssä käväistessäni
postilaatikolla viemässä yhden kirjeuoren.
Vettä tuli niin,
että sateenvarjokin hajosi käsiin
ja joutui jo kadulla roskiin.

Ja nyt minulle on tainnut tulla flunssa.
Jompikumpi iski, virus tai vesisade ja kiusasi
minnuu koko yön. Tyhmä, kuumeinen olo,
ritisevät keuhkot, kurkkukipu ja tukkoinen nenä,
yskästä puhumattakaan.
Enkä kello viittä enempää jaksanut sängyssäni pyöriä.
Tuntuu että pystyssä on paree hengittää.

Näin sekavaa unta Viisaasta Miehestä joka istui
kanssani tyhjässä kylpytynnyrissä, siis kaikki
vaatteet päällä. =)
Seurassamme istui myös iäkäs, uurteinen
intiaani joka poltteli koko ajan hiljaisena piippua.
Heräsin välillä kai siksi yskimään.
Mutta uni jatkui hassusti taas nukahdettuani.
Viisas Mies kertoi tarinoita ja minä kuuntelin,
samoin teki intiaani, kuunteli vain.
Kunnes vedin taas intiaanin piipun savua
ilmasta keuhkoihini ja yskin itseni hereille.

Ei ois kannattanut kastella kenkiä,
t-paitaa ja jakkua...
Ja minulla olisi tänään ollut menoja.
Ne tarttee nyt vaan perua.
Ja miksi unissani on usein intiaani?
Sen Viisaan Miehen kyllä ymmärrän.
Mulle tuttu ompi hän...




23.8.2008

Mun puheääni on nyt aika kähee... =)
Jos yritän nauraa, siitä tulee vain
kähi-hihinää tai hihi-kähinää. =)



.